niedziela, 9 października 2011

Logo - Polskiej Gospodarki

No i powstało... jakby było ich mało..

Niestety nasz kraj nie ma (nie posiada swojej marki narodowej) dlatego z inicjatywy wicepremiera i ministra gospodarki Waldemara Pawlaka powstało logo Polskiej Gospodarki.



Logo zdaniem autorów przedstawia: "..wizerunki ludzi, którzy łączą się w sieć. Ich zdaniem Polaków charakteryzuje spryt, zaradność, ale także czupurność, które można wykorzystać w promocji Polski na świecie."

Więc zgodnie z tym co mówią autorzy nasza gospodarka to cwani ludzie.. a może tania siła robocza.. (z tego co się orientuję to na świecie są już tańsi pracownicy od nas polaków). Zastanawiam się czy dobrze jest promować cwaniactwo jako coś co ma nas wyróżniać na świecie i ma zbudować naszą markę. Dodatkowo symbol przypomina mi "?" a nie "sieć" jeśli mogę być już czepialski to raczej dźwignią naszej gospodarki nie jest przemysł rybny:) w szkicu przypomina mi on zresztą "rybę" z otwartą buzią.



Wizualizację przygotowały firmy Ageron Polska i Bloom Consulting na zlecenie Ministerstwa Gospodarki w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Znaczy trzeba było szybko wykorzystać kasę bo rok się kończy a inaczej kasa przepadnie.

Czy musimy wydawać kolejne pieniądze na kolejne symbole które trzeba będzie promować aby zaistniały w świadomości zagranicznych inwestorów? Czy nie lepiej było by promować polskie wyroby za granicą. Przecież w naszym kraju istnieje kilka brandów które mogłyby pomóc reklamie naszego kraju w bardzo wymierny sposób.

Może ministerstwo wsparło by firmy takie jak CD Projekt RED lub np z całkiem innej dziedziny FAKRO które mają już swoje wyroby rozpoznawalne na całym świecie i pomogłoby im w promowaniu siebie jak i naszej gospodarki poza granicami, zamiast projektować kolejne znaczki. A firm takich jak te wymienione wcześniej znalazło by się jeszcze kilka z rożnych dziedzin naszej gospodarki.

2 komentarze:

Ola pisze...

i właśnie te firmy wsparły już projekt. w księdze marki są ich zdjęcia.

Admin pisze...

wiem ze wsparly, gdyz dla nich jest to zawsze sposob na kolejna promocje, dodatkowo dlaczego nie skozystac z takiej dodatkowej reklamy. Ja zastanawiam sie tylko dlaczego nie wykozystuje sie symboli ktore juz nas kiedys promowaly jak np. godlo Teraz Polska a uparcie wymysla sie kolejne incjatywy zamiast byc konsekwentnym i poslugiwac sie jednym znakiem promujacym nasz kraj zarowno wewnatrz jak i na zewnatrz.

Prześlij komentarz