Niedawno dowiedziałem się że w Warszawie ceny transportu miejskiego ulegną zmianie. W ciągu najbliższych trzech lat ceny biletów mają pójść w górę o 100 proc.
Zastanawiałem się, co się kryje za tak drastycznym ich wzrostem i znalazłem odpowiedź.
Od jakiegoś czasu słyszy się informacje o chęci sprzedaży kluczowych spółek miejskich przez władze.. Jaka długo terminowa strategia władz miasta się za tym kryje? Co dzięki temu zostanie uzyskane poza chwilowym zapchaniem dziury budżetowej miasta? Pytania te jednak nie dotyczą tego bloga. Za wszystko i tak zapłacą klienci.
Czy w związku z tymi informacjami Zarząd Spółki postanowił poprawić swój symbol?
Nowe logo można zobaczyć na razie tylko na plakacie umieszczonym na przystanku przed nową siedzibą Zarządu Transportu Miejskiego przy ul. Żelaznej.
Zacznie obowiązywać ono wraz z wejściem w życie nowej taryfy biletowej – wtedy też zostaną wprowadzone całkiem nowe wzory biletów. Do tej pory nie wiadomo jaka agencja kryje się za tym rebrendingiem i czy oprócz symbolu zajmowała się projektem biletów i pozostałych elementów identyfikacji wizualnej (corporate identity)?
Jak widać powyżej znak jest zaprojektowany w dużo nowszej stylistyce od dotychczas obowiązującego "klocka".
Stare logo zostało zaprojektowane jakby od niechcenia, tak żeby było. Podejrzewam że jego projektantem mógł być jakiś z pracowników firmy gdyż nie udało mi się znaleźć żadnych informacji na temat jego autora.
Nowy logotyp posiada dość duży potencjał. Dzięki zastosowaniu tak "miękkiego" fontu może kojarzyć się z drogami miejskimi (całe szczęście nie widać dziur;) w tej drodze - całkiem inaczej niż na warszawskich ulicach, widać natomiast krzyż :P). Z drugiej strony zastanawiam się czy nie można było do starego symbolu wprowadzić jakiegoś liflingu aby je poprawić z tego względu gdyż jego bardzo charakterystyczny kształt na tyle wpasował się w ikonografie tego miasta że może być go trochę szkoda.
Nowe natomiast z daleka można pomylić z byle pierwszą ikonką z iPfona.
Ostatnio (dziś 24.06.2011) pojawiły się plakaty z nowym projektem graficznym biletów oraz ich cenami.
Bilety na plus, wyglądają dużo ciekawiej od tych używanych obecnie. Dzięki ograniczeniu informacji do minimum a także zastosowanie białych napisów na jednolitym tle, poprawiło to ich czytelność. Dzięki czemu cały projekt wygląda czysto i przejrzyście.
Moim zdaniem taki rebrending dla tej marki był już dawno potrzebny, zresztą większość firm transportu miejskiego w innych miastach też potrzebuje odświeżenia swoich symboli. Może dzięki temu zabiegowi i one zaczną uważniej przyglądać się posiadanym symbolom i znowu zacznie się coś ciekawego dziać na rynku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz