czwartek, 7 kwietnia 2011

Proste że aż piękne...

Kiedy jakiś czas temu dowiedziałem się o ogłoszeniu konkursu na nowe logo Akademii Sztuk w Szczecinie bardzo byłem ciekawy co z tego wyniknie. Mimo prac jakie podobno wpłynęły w odpowiedzi na konkurs został on nierozstrzygnięty - odwołany, trochę szkoda ale trudno. Gremium które miało go rozstrzygnąć było zacne i bardzo utytułowane. Składało się bowiem z wykładowców z tejże uczelni.
Po kilku miesiącach od "zakończenia konkursu" akademia poinformowała o swoim nowym symbolu który zaprojektował nomen omen przewodniczący tegoż gremium które miało rozstrzygnąć konkurs właśnie na to logo akademii.
 Trochę to dziwne... pomimo nierozstrzygniętego konkursu.. przewodniczący opracowuje swój symbol wraz z całą symbolika grupową akademii oraz z całym systemem corporate identity wszystkich wydziałów.
Czy to posunięcie było fer w stosunku do osób biorących udział w konkursie? nie jest to w końcu moja sprawa, że jednak całość w końcu projektuje jeden z profesorów akademii - przewodniczący tejże komisji.
Tyle tytułem wstępu...
Skupmy się na symbolu który został zaprojektowany przez prof. Lex Drewińskiego i stał się oficjalnie symbolem akademii.


"Kropka i kreska, które zestawione z sobą tworzą nutę – tak prezentuje się nowe logo Akademii Sztuki w Szczecinie. – Znak prosty i prowokujący do myślenia – podkreślają przedstawiciele uczelni."

Kiedy pierwszy raz zobaczyłem symbol byłem bardzo zaskoczony i nie ukrywam że jakoś do mnie nie przemawiał - ale coś mnie w nim intrygowało.
Było nim zastosowanie tej prostej formy "kropka i kreska" bardziej proste może być tylko użycie jednego fragmentu tego symbolu jako samodzielnego logo.
Ta prostota może powalać jak i zniechęcać jednak kiedy zobaczyłem pozostałe symbole wydziałów utwierdziłem się w przekonaniu że ten symbol jest bardzo dobrze zaprojektowany a całość została przemyślana. Poniżej prezentuję symbole wydziałów, są tak zaprojektowane że bez opisów wiadomo czego dotyczą:



Jestem bardzo ciekawy jak wygląda cała nowo opracowana księga identyfikacji akademii.
Podsumowując otoczka w jakiej powstało logo jest nieciekawa, jednak sam symbol jest dla mnie rewelacyjny!

Jednak naszła mnie taka refleksja... ciekawe co by było gdyby taki symbol przedstawił ktoś zupełnie nieznany.. czy został by wybrany jako symbol akademii???

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz