czwartek, 17 listopada 2011

Mola i Tento zmieniły logo i swoje opakowania

Firma Metsä Tissue, jeden z czołowych producent papierów higienicznych (ręczniki papierowe, papier toaletowy i chusteczki do nosa), odświeżyła loga swoich sztandarowych marek Mola i Tento. Zauważyłem to dopiero niedawno kiedy poruszałem się pomiędzy pułkami w poszukiwaniu papieru toaletowego.

Obie marki sprzedawane są w dużej części europy środkowej. Mola jest używany w Polsce i Rosji, a Tento można znaleźć na Słowacji, w ​​Czechach i na Węgrzech.
Szukając w sieci jakiś wzmianek na temat tej restylizacji niestety nie udało mi się nic znaleźć oprócz kilku wcześniejszych symboli oraz opakowań.
Jak pokarze to poniżej firma przez ostatnie kilka lat systematycznie je zmieniała aby nie pozostawać w tyle z firmami ze swojej branży.

Mola logo 2011

Mola logo 2009

Mola przed 2009



Tento natomiast zmieniało się tak jak poniżej zaprezentuje.

Tento logo 2011

Tento logo 2009

Tento przed 2009

Jak widać powoli małymi krokami oba symbole zmierzały do ujednoliconej symboliki aby położone obok siebie były do siebie podobne, tak jak powinno to wyglądać w ujednoliconej symbolice grupowej. Jednak można był pokusić się także o ujednolicenie typografi tak aby jedynym elementem łączącym nie był użycie płatka papieru, ręcznika czy chusteczki chigienicznej jako tło nazwy marki.


Tak wyglądają opakowania produktów Metsä Tissu z nowym logo Mola.




Jak widać firma podtrzymuje pomysł innych firm i trzyma się konwencji aby papier do d... ;) tzn. papier toaletowy miał swoje zwierzątko w tym przypadku wiewiórkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz