czwartek, 15 marca 2012

Muzeum Narodowe - nowe logo

Jakiś czas temu ogłoszony został konkurs na identyfikację wizualną Muzeum Narodowego. Nie ukrywam że czekałem z niecierpliwością na wynik tego konkursu gdyż wymagania jakie zostały wyznaczone potencjalnym firmą były wysokie dlatego spodziewałem się też bardzo ciekawych prac.


Jakież było moje zaskoczenie kiedy ogłoszono (zaprezentowano) nowy logotyp (ligatura) niewiele wspominając o przedmiocie konkursu czyli identyfikacji.


Konkurs był dwuetapowy. W pierwszej części jury wybierało spośród nadesłanych portfolio. Uczestnicy musieli się też wylegitymować listami polecającymi. Trzy zespoły zostały zaproszone do drugiego etapu, w którym przygotowały właściwe projekty. Były to obok Mesmer Center, Mamastudio i Parastudio. 

Moje pierwsze skojarzenie że już gdzieś to kiedyś widziałem... a może podczas zabawy z literami kiedyś coś podobnego zrobiłem?? W sumie dla większości osób taki projekt przy połączeniu liter M N W sam się nasuwa:) 

Przypadek czy inspiracja:

Jednak widziałem już taki podobny projekt 

Według youry: 
Wygrał projekt dynamiczny i szlachetny w swojej prostocie. Nawiązujący do tradycji muzeum i jednocześnie podkreślający jego nowoczesność - mówi Mateusz Labuda z Muzeum Narodowego. 


Samo czytanie logotypu jest dość utrudnione jednak jak widać nowy symbol już jest przekładany na kolejne "placówki" muzealne.

new
old














Poprzednie logo Muzeum Narodowego: 


Z zarysami gmachu głównego powstało dziesięć lat temu, z okazji 140-lecia Muzeum Narodowego. Od tamtej pory zmiany w logotypie polegały jedynie na uaktualnianiu daty. Muzeum Narodowe świętuje w tym roku 150. rocznicę istnienia. Obchody roku jubileuszowego rozpoczną się 17 maja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz