poniedziałek, 29 października 2012

PTU SA redisagne marki - nowa nazwa, nowe logo


Na polskim rynku kolejny ubezpieczyciel postanowił odświeżyć swoją markę i przeją nową nazwę oraz cała identyfikacje od marki swojego właściciela.


Od 1 października towarzystwo posługuje się systemem identyfikacji swojego właściciela.

PTU znane jest głównie jako sprzedawca ubezpieczeń komunikacyjnych, ich biznes w 75% składa się właśnie z takich sprzedawanych ubezpieczeń.
Jednak mn. dzięki zmianie swojego wizerunku a co za tym idzie także nowego postrzegania przez klientów zamierza zmniejszać systematycznie ten segment do 60%.
Jak zapewniają właściciele firma będzie ciągle się rozwijać i korzystać z nowych możliwości jakie dają nowe technologie. Ciągle udoskonala systemy obsługi klienta, wprowadza możliwość zakupu niektórych produktów przez internet a dla obecnych klientów zostanie uruchomione telefoniczne contact center.

Zmiany są wynikiem sukcesywnego przejmowania (od 2010 r) udziałów Polskiego Towarzystwa Ubezpieczeń. W chwili obecnej nowy właściciel z Kolonii posiada ich prawie cały pakiet tzn 99,86% i zamierza wykupić całe 100%.
Jest to pierwsze w historii niemieckiej firmy takie przejęcie poza granicami swojego kraju. Firma zapowiada jednak że nie ostatnie i ciągle będzie bacznie przyglądała się innym firmą na rynkach europejskich.


Tak jak pisałem powyżej zmiana marki to zmiana nazwy na Gother Towarzystwo Ubezpieczeń.


W materiałach towarzystwa nowe logo ma symbolizować:
"tradycję i wiarygodność akcjonariusza, ale też nowoczesność i nastawienie na realizację potrzeb klientów.  Towarzystwo stawia na profesjonalizm i wysoką jakość usług."

Według mnie cała identyfikacja firmy poprawiła się na plus. Zmiana samego logo dodała firmie powagi a zastosowana kolorystyka wzbudza zaufanie. Dzięki odświeżeniu fontu firma może przechodzić na inne rynki pozbywając się złych konotacji jakie dawała poprzednia czcionka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz