Tak dobrze widzicie TOYODA a nie TOYOTA jaką znamy dziś.
Już w 1924 syn założyciela zbudował pierwszy automatyczny zakład tkacki który jak można się domyślać był przełomem na tamte czasy.
Pod koniec lat 20 dzięki podróży do Europy i USA zainteresował się przyszłościową branżą motoryzacyjną z której do dziś słynie marka.
Dlaczego po ulicach jeżdżą Toyoty, a nie Toyody?
Wszystko kwestia przesądów. Japończycy wierzą, że liczba osiem jest szczęśliwa i zapewnia powodzenie. W japońskim alfabecie "toyoda" to znaków siedem, z kolei "toyota" osiem. Wybór był więc prosty.
Jak wyglądały symbole Toyoty na przestrzeni tych ponad 100 lat zamieszczam poniżej
Specjaliści od wizerunku nie mają wątpliwości – logo Toyoty skrywa ukryte przekazy.
Sam kształt to litera T – pierwsza litera nazwy marki. Logo składa się z trzech owalnych kształtów: dwa zachodzące na siebie w środku przedstawiają zaufanie oraz relację między marką a klientami, a ten otaczający ma pokazać nieskończone możliwości i globalne plany firmy. Logo przedstawia także kierownicę, a zachodzące na siebie okręgi są symbolem nieskończoności.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz