poniedziałek, 19 września 2011

Odświeżony Onet

Jeden z najstarszych serwisów internetowych w Polsce Onet.pl (15 lat w sieci) odświeżyło swoje logo oraz leyaut swojego portalu.
Prace nie obejmowały samego symbolu oraz układu serwisu ale także cały system identyfikacji wizualnej brandu.

 

Za prace odpowiedzialna jest agencja Dragon Rouge która podczas wszystkich prac współpracowała z działem marketingu Onetu. Prace obejmowały repozycjonowanie brandu które poprzedził szczegółowy audyt marki oraz całej kategorii w jakiej działa portal.

Poprzednie logo funkcjonowało od początku istnienia portalu. Było dość "ciężkie" ale zarazem wyglądało stabilnie. Każdy element tego symbolu wyglądał dobrze, a cały symbol był spójny.


Nowe jest znacznie lżejsze, nie tylko dlatego że zostało skrócone ale poprzez zastosowanie nowego fontu. Czcionka troszkę przypomina font cocon, której używa Durex.

Kolejny wniosek jaki mi się nasunął patrząc na te dwa symbole to w starym widziałem "O_net.pl" co wiązało się chyba z tym że kiedy portal startował "net" był czymś nowym wyjątkowym, a teraz po tym nowym pozycjonowaniu marki widzę "ONE_t". Więc wizualnie agencja DR dała radę gdyż w nazwie przeniosła ciężar z NET na ONE. Więc może i serwis za jakiś czas znowu będzie wiódł prym pierwszego serwisu jak było to jakieś 10 lat temu.

Jak patrzę natomiast na historie portalu (układu) to wydaje mi się że na początku wzorował się on na Yahoo




W nowej odsłonie już tak bardzo nie przypomina Yahoo a zbliża się wizualnie do AOL.com
Oba zagraniczne serwisy zmieniły jakiś czas temu umiejscowienie swojego logo w swoich serwisach i tak też teraz zrobił Onet.




Dodatkowo wydaje mi się że kropki zostały nie tak dawno wykorzystane w nowym logo Netii o czy pisałem kilka miesięcy temu. Jednak tylko właśnie ta kropka pozostała z poprzedniego logo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz