środa, 7 września 2011

Rebrending Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) zabrała się za swoje logo.
Mimo posiadania systemu identyfikacji który był spójny z pozostałymi instytucjami państwowymi zarząd postanowił odświeżyć swój symbol.



Zastanawiam się czym była spowodowana taka zmiana?
Tak jak pisałem wcześniej o odświeżeniu wizerunku przez MSWiA twierdzę że instytucje państwowe powinny posiadać i posługiwać się jednym systemem identyfikacji. Jeśli każda z nich będzie wprowadzała co jakiś czas swoje wizje dotyczące zarówno swoich symboli jak i elementów identyfikacji panował będzie bałagan wizerunkowy który nie będzie dobrze świadczył o naszym kraju.
Nowy symbol który został zaprojektowany przez Studio Ptasia sam nie wiem czego ma się tyczyć. Jaka idea przyświecała podczas projektowania tego symbolu.


Na pierwszy rzut oka symbol skojarzył mi się z logo Inter Cars.


Według informacji które znalazłem:
"Zaprojektowano różnorodne wersje znaku: do publikacji elektronicznych i drukowanych oraz dodatkową, pozbawioną granatowego tła. - Ma to służyć jednorodnemu wizerunkowi KRRiT i porządkować system identyfikacji rady i jej biura w relacjach z otoczeniem zewnętrznym - uzasadnia portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Twardowska, rzeczniczka instytucji."

Poprzednie logo posiadało także kilka wersji które były wykorzystywane w zależności od potrzeb Rady. Poniżej zamieszczam te z którymi spotykałem się w różnych wcześniejszych publikacjach.


Myślę że pieniądze które zostały wydane na to opracowanie były niepotrzebne, dodanie "kółek" oraz zmiana fontu niewiele wniosły w sam symbol, który przez to stał się mniej czytelny. Zastosowanie tego projektu w wielkości minimalnej będzie bardzo trudne. Zapewne czerwona kropka nad "i" zniknie i nie będzie widoczna. Dodatkowo z dwóch kolorów jakie były używane do tej pory zrobiło się ich cztery co dodatkowo będzie zwiększać koszty podczas produkcji poszczególnych elementów sytemu identyfikacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz