środa, 17 października 2012

AIG - nowe logo

American International Group czyli AIG odświeżyło swój nadszarpnięty po 2008 r - kiedy musiała się ratować pomocą z Rezerwy Federalnej aby nie utracić swojej płynności finansowej - wizerunek.


Firma ta powstała w 1919 roku w Szanghaju. AIG prowadzi swoją działalność w ponad 130 krajach.

Nowe logo zostało uproszczone ale chyba teraz trwa jakaś moda na upraszczanie symboli towarzystw ubezpieczeniowych. Pisałem o tym wcześniej przy opisywaniu zmian w naszym rodzimym PZU.
W projekcje użyty został jaśniejszy kolor który z ciemnego granatu nadał logotypowi lekkości. 
W zastosowanym foncie nie ma już szeryfów a cały skrót został obramowany.
Całość wygląda nowocześniej i idealnie wpasowuje się w trendy panujące na rynku.


W wydanym komunikacie AIG CEO Robert H. Benmosche zapewnia że:
" Nasze nowe logo odzwierciedla zachodzące zmiany i dalekowzroczne plany AIG. -  Marka nasza jest nowoczesna, dynamiczna, przejrzysta, bez tajemnic.  Każdego dnia staramy się budować na tej podstawie nowe realizacje poprzez dalsze innowacje, jednocześnie zapewniając naszym klientom wyjątkowe produkty i usługi."


Poprzednie logo używane było od lat 80 ubiegłego wieku.

Przed tym ogólnie znanym logotypem funkcjonowało poniżej zaprezentowane.


Jednak kto i kiedy je zaprojektował nie mam takiej informacji. Jeśli Wy macie takie informacje umieszczajcie w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz