środa, 17 października 2012

TOPEX - nowa identyfikacja

TOPEX marka która jest na rynku od 20 lat postanowiła zmienić swoją identyfikację.


Jak widać marka wyraźnie podzieliła swoje dwie podstawowe linie produktów

  • TOPEX
  • NEO Tools 


oraz założyła Grupę Topex w skład której dodano nowe inwestycje firmy.

"Poprawa standardu i jakości produktów pociąga za sobą konieczność zmian w wyglądzie wizualnym marki. Nowa identyfikacja ma za zadanie podkreślić jakość produktów, odróżnić ją od konkurentów i przybliżyć do klienta - tłumaczy wprowadzane zmiany Daniel Szafulera, dyrektor marketingu Grupy Topex."


Do tej pory produkty firmy kojarzone były raczej z produktami dla domowych majsterkowiczów "niezbyt" wysokiej jakości.
Jednak z biegiem lat narzędzia stawały się coraz "lepsze" a  w związku z tym należało przystosować logo oraz pozycjonowanie do obecnego wizerunku firmy jaki by pasował do nowej filozofii firmy - i tak:
  • Tarcza – ikona marki, podkreślająca nową jakość, niezawodność oraz pewność siebie jej użytkowników.
  • Kolory marki – odcień koloru żółtego - czysty i energetyczny. 
  • Czerwone elementy dodają witalności i czynią markę bardziej unikalną. 
  • Srebrny kolor symbolizuje jakość.


Firma chce pozycjonować się na lidera rynku - można powiedzieć że nim jest gdyż z marek naszej "rodzimej" produkcji w swojej dziedzinie nie mają sobie równych wyprzedza ją tylko międzynarodowy koncern BOSCH. Rocznie sprzedawane są około 42 000 000 narzędzi. Jak informuje Piotr Potowski, Dyrektor Generalny, w bieżącym roku firma chce osiągnąć obrót na poziomie około 280 milionów złotych! Takie sumy do czegoś zobowiązują.

Rozdzielenie dwóch podstawowych marek firmowej i produktowej jest dobrym i trudnym ruchem, dzięki niemu dużo łatwiej będzie można je pozycjonować a nie wrzucać wszystko do jednego przysłowiowego worka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz