To połączenie najczęściej pozostaje w pamięci klienta i to ono przywołują emocje jakie towarzyszą marce.
Słysząc znane słowo, nazwę od razu przywołujemy jej kształt (font - krój pisma) i kolor.
Kiedy usłyszymy "królik" pierwszym skojarzeniem jakie nam się nasuwa jest - mały sympatyczny króliczek.
Wiem że jeśli teraz napiszę nazwę jakiejkolwiek globalnej marki, każdy z nas podświadomie odtworzy sobie w głowie jej formę graficzną:
- nike,
- google,
- bp...
Jednak wszystkie marki starają się mieć w swoim charakterze coś wyjątkowego, coś co będzie odróżniało ich na tle konkurencji. Dlatego robią wszystko aby ich nazwa była charakterystyczna, forma graficzna niepowtarzalna a kolor wyjątkowy.
Jednak mimo tych wszystkich prac oraz olbrzymich pieniędzy jakie za tym stoją, można je w łatwy sposób pogrupować sugerując się jedynie kolorem.
Takie badania przeprowadzane zostało już ponad 10 lat temu. Wnioski nasuwają się same i potwierdzają tezę jaką wcześniej opisałem że mimo całej palety barw jakimi dysponujemy to większa część firm i tak korzysta z dwóch głównych kolorów jakie przeważają w sieci:
- odcienie czerwonego
- odcieni niebieskiego
Bardzo ciekawie zagadnienie to zostało pokazane poprzez zestawienie obok siebie ikon z paska tematu stron www. Widać tu głównie dwie skrajności. Podstawowymi kolorami są tu czerwony i niebieski, pozostałe kolory giną w wielości dwóch głównych najczęściej stosowanych przez firmy.
Dodatkowo zestawienie to pokazuje popularność danych witryn - im ikona większa tym serwis jest bardziej popularny wśród użytkowników internetu.
Badania te zostały przeprowadzone w USA na tamtejszej populacji przez firmę COLOURlovers.
Więcej informacji można znaleźć bezpośrednio na ich stronie www.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz