poniedziałek, 4 lipca 2011

Nowy sezon, nowe logo... EKSTRAKLASA zmienia swój symbol

EKSTRAKASA ;) - oj przepraszam EKSTRAKLASA SA spółka która odpowiada za rozgrywki naszej Ligi Zawodowej Piłki Nożnej zmienia swoją identyfikację.

Trzy miesiące temu o czy pisałem PZPN zmieniło swoje logo, w ślad za nim EKSTRAKLASA SA również je poczyniła.


Poprzednie logo funkcjonowało od jakiegoś czasu, a mianowicie od kiedy z Ekstraklasą pożegnał się Orange. Osobiście logo Orange Ekstraklasa bardzo mi się podobało.



Jednak z powodu wycofania się tego strategicznego sponsora spółka musiała zmienić swoje logo na jakieś absolutnie nie kojarzące się i nie nawiązujące do poprzedniego.


Było ono dość ciekawym symbolem, dużo lepszym od tego które z nowym sezonem 2011/2012 zostanie wprowadzone.

Nie miałem okazji zobaczyć księgi identyfikacji znaku (brand book).  Spółka powołuje się że z tym symbolem miała duże kłopoty podczas łączenia go z symbolami sponsorów. Oznacza to że symbol nie został do końca wówczas przemyślany, a o sponsorach po prostu zapomniano.

Za nowy symbol odpowiedzialne są dwie agencje Zero, 2 oraz Kiwi Sport.


Prace nad nim trwały ponad rok (jestem ciekawy dlaczego aż tyle, z doświadczenia wiem że takie prace jeśli chodzi o sam symbol mogą trwać dużo krócej). Ciekawy jestem czy przed symbolem została wypracowana nowa strategia dla tej spółki.
Czy nowe logo nie ma ratować poszarpanej i zepsutej reputacji spółki? Ustawiane wyniki oraz to co dzieje się na naszych stadionach podczas prowadzonych spotkań jest skandaliczne.

Patrząc na logo podstawowe pierwsze skojarzenie to kształt otwieracza:) - ciekawe czy było to celowe może mają duży ich zapas i chcieli by w nie je wdrukować;) - taki żart, teraz poważnie.

  • Forma całego symbolu przypomina mi te które można kupić od ręki na różnego rodzajów stokach. Przez zastosowane gradienty jest ono za bardzo "trendy", kiedy zostaną one usunięte tak jak zrobiono to w wersji monochromatycznej logo stało się nijakie, czegoś mu brakuje.

  • Kolorystyka skojarzyła mi się z logo SonyEriksson i wcześniejszego XBoksa - sam nie wiem dlaczego tak się stało;)
  • Jeśli chodzi o typografię to nie ma w niej nic nadzwyczajnego Myriad Pro - jest on jednym z podstawowych fontów. Z drugiej strony rozumiem nie wszyscy posiadamy ponadpodstawowe fonty na komputerach więc i łatwiej będzie operować tym symbolem.

Podsumowując nowy symbol jest słabszym od dotychczas używanego, a jeśli pracowano nad nim ponad rok to któraś ze stron do tej pracy dobrze się nie przyłożyła. Oczywiście cena tego "cacka" nie została ujawniona.


(22 lipca 2011 r.)
Pojawiło się nowe logo sponsora EKSTRAKLASY zaprojektowane według zaleceń z księgi identyfikacji. Nowym sponsorem zostało T-Mobile.


Trochę kolorystyka mi się tu nie zgrała ale przykłady mama z różnych miejsc i dlatego tak to wygląda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz