Prezentacja odbyła się podczas trwających targów Arena Desing.
Lotniska zmieniają (odświeżają) swoje symbole aby wypaść bardziej atrakcyjnie na zbliżającym się EURO 2012. Są nowoczesne oraz dynamiczne aby miasta, gospodarze spotkań byli dobrze z nimi kojarzeni i zapamiętywani.
Tą samą drogą poszedł Port Lotniczy Poznań Ławica. Poprzednie logo funkcjonowało od początku otwarcia lotniska czyli od 1997 r. Nie ukrywam że ten nowy projekt jest według mnie dużo bardziej interesujący od poprzedniego, sama forma jest nowoczesna i na czasie. Wiadome jest że takie odświeżenie symbolu dla marki jest bardzo dobrym sposobem na zaprezentowanie potencjalnym klientom że w firmie zachodzą znaczące zmiany.
Poprzednie logo:
Jak widać było już dość archaiczne. Przypominało raczej pieczątkę z papierowym samolotem który w zamyśle projektanta miał przypominać Concorda.
Nowe logo w swojej formie jest dużo bardziej ciekawe. Przede wszystkim jest nowoczesne a co moim zdaniem najciekawsze że nawiązuje do nowej identyfikacji miasta Poznań. Dzięki takiemu nawiązaniu cała identyfikacja wygląda bardzo spójnie.
Nowe logo PLPŁ wykorzystało po drobnej modyfikacji "gwiazdkę" bezpośrednio z powyższego projektu.
Według projektanta "Ł" nawiązuje przede wszystkim do potocznej, lokalnej nazwy lotniska Ławica oraz do samolotu i grotu strzałki.
Moim zdaniem zarówno nawiązanie do lokalnej nazwy jak i do opadającego grotu nie jest najlepszy gdyż osobą przyjezdnym (przylatującym) pikujący grot ku dołowi może kojarzyć się akurat nie najlepiej. Argumentowanie natomiast iż symbol nawiązuje do samolotu (lądującego) jest już o wiele bardziej trafny.
Jeśli chodzi o kolorystykę nawiązuje bezpośrednio do kolorystyki Poznania a dzięki zastosowaniu w "Ł" ukośnych różnokolorowych pasków symbol jest bardziej dynamiczny. Zastosowane kolory nawiązują zarówno do kolorów regionalnych (niebieski) oraz wskazują że lotnisko jest częścią sieci lotnisk krajowych (fioletowy), Lotnisko Fryderyka Chopina w Warszawie.
Cała identyfikacja ma być wprowadzana stopniowo tak aby całe przedsięwzięcie zakończyło się jeszcze przed rozpoczynającym się EURO 2012.
Za projekt odpowiada agencja Diagram Branding Design.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz