Jak widać marka wyraźnie podzieliła swoje dwie podstawowe linie produktów
- TOPEX
- NEO Tools
oraz założyła Grupę Topex w skład której dodano nowe inwestycje firmy.
"Poprawa standardu i jakości produktów pociąga za sobą konieczność zmian w wyglądzie wizualnym marki. Nowa identyfikacja ma za zadanie podkreślić jakość produktów, odróżnić ją od konkurentów i przybliżyć do klienta - tłumaczy wprowadzane zmiany Daniel Szafulera, dyrektor marketingu Grupy Topex."
Do tej pory produkty firmy kojarzone były raczej z produktami dla domowych majsterkowiczów "niezbyt" wysokiej jakości.
Jednak z biegiem lat narzędzia stawały się coraz "lepsze" a w związku z tym należało przystosować logo oraz pozycjonowanie do obecnego wizerunku firmy jaki by pasował do nowej filozofii firmy - i tak:
- Tarcza – ikona marki, podkreślająca nową jakość, niezawodność oraz pewność siebie jej użytkowników.
- Kolory marki – odcień koloru żółtego - czysty i energetyczny.
- Czerwone elementy dodają witalności i czynią markę bardziej unikalną.
- Srebrny kolor symbolizuje jakość.
Firma chce pozycjonować się na lidera rynku - można powiedzieć że nim jest gdyż z marek naszej "rodzimej" produkcji w swojej dziedzinie nie mają sobie równych wyprzedza ją tylko międzynarodowy koncern BOSCH. Rocznie sprzedawane są około 42 000 000 narzędzi. Jak informuje Piotr Potowski, Dyrektor Generalny, w bieżącym roku firma chce osiągnąć obrót na poziomie około 280 milionów złotych! Takie sumy do czegoś zobowiązują.
Rozdzielenie dwóch podstawowych marek firmowej i produktowej jest dobrym i trudnym ruchem, dzięki niemu dużo łatwiej będzie można je pozycjonować a nie wrzucać wszystko do jednego przysłowiowego worka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz