Jakiś czas temu dotychczasowy właściciel TU WARTA - Grupa KBC borykała się z poważnymi kłopotami finansowymi. Aby podreperować swoją sytuacje postanowił sprzedać jedną ze swoich marek padło na Wartę.
Nowymi właścicelami marki zostały w 70% Grupa Talanx (trzecia pod względem przypisu składki grupą ubezpieczeniową w Niemczech i jedenastą w Europie wg danych z 2011r.) oraz w 30% Meiji Yasuda Life Insurance Company (firma założona 9 lipca 1881 r. jako pierwszy ubezpieczyciel na życie
na japońskim rynku).
Według Prezesa Jarosława Parkota:
"Zmieniliśmy logo z dwóch powodów. Po pierwsze – tworzymy zupełnie nową organizację i nowe logo ma odzwierciedlać rzeczywisty charakter Warty, jej nowoczesność, innowacyjność i otwartość. Po drugie, na skutek zmiany właścicielskiej nie mogliśmy pozostać przy dotychczasowym logotypie, a chcieliśmy, żeby nowy podkreślał naszą przynależność do grupy Talanx"
Opisując sam logotyp trudno jest go oceniać ze względu na to że jest on przełożeniem nazwy marki w obowiązujący grupowy model. Jedynym można powiedzieć wyróżnikiem jest zastosowania czerwonej kropki która go ożywiła i wniosła dodatkowy kolor który będzie wykorzystywany w elementach systemu identyfikacji.
Jest to podobny zabieg jaki przed prawie 20 laty zrobiło PKO BP dodając pomarańczową kropkę w swoim sygnecie.
Łącznik z Grupą "Czerwoną kropkę" w swoich logotypach ma kilka marek należących do grupy.
W komunikacie jaki TU WARKA SA wydała dla swoich klientów można przeczytać:
"Nowy logotyp Warty zachowuje ciągłość z marką znaną w Polsce od 1920r., bardzo cenioną
i rozpoznawalną. Nie zmieniła się bowiem nazwa firmy, a kolor granatowy obecny od dawna w logo
spółki jest kolorem typowym dla kategorii ubezpieczeń, kojarzy się z solidnością, stabilnością
i wiarygodnością.
Równocześnie krój czcionki nawiązuje do logotypu Talanx, nowego udziałowca Warty.
Charakterystyczne „t” nadaje logotypowi dynamikę, a kwadratowa kropka to zapadający w pamięć
znak rozpoznawczy, podkreślający moc i solidność, a równocześnie nowoczesność firmy
i kompleksowość jej oferty.
Według badanych klientów kolorystyka i krój czcionki logo nie tylko podkreślają stabilność, zaufanie
i tradycję, ale równocześnie symbolizują nowoczesność, innowacyjność i otwartość.
Nowe logo odzwierciedla strategię pozycjonowania Warty jako ubezpieczyciela dla każdego Polaka.
Klienci pytani w trakcie badań o to, jak postrzegają firmę posługującą się takim logotypem,
podkreślali, że to firma:
- przyjazna, blisko klienta – ze względu na zmniejszenie czcionki, rozpoczęcie nazwy własnej
z małej litery
- posiadająca ofertę najwyższej jakości– nietypowe, fantazyjne „t” świadczy o elastyczności
i otwartości, zapewnieniu indywidualnego traktowania klientów
- ma proste procedury i łatwo się z nią skontaktować – świadczy o tym prosty styl grafiki,
bez ozdobników, prosty krój czcionki, „niczym pismo techniczne”
- nowoczesna i dynamiczna - czerwona kwadratowa kropka na końcu kojarzy się z nowymi
technologiami, Internetem i zbliża Wartę do nowych grup klientów
- dysponująca kompleksową ofertą – wyraźna kwadratowa kropka kojarzy się z powiedzeniem
„koniec i kropka”, które oznacza, że wszystko, co najlepsze klient znajdzie w ofercie Warty."
Jedną z pierwszych strategicznych decyzji podjętych przez władze Talanx jest utrzymanie w ubezpieczeniach majątkowych dwóch odrębnych marek: WARTY i HDI, z uwzględnieniem ich specyfiki. Odrębne będą też sieci sprzedaży posiadane obecnie przez spółki.
Oto jak na przestrzeni lat zmieniał się logotyp WARTY.
Logotyp 2012 r |
Logotyp 2005 r
Logotyp 1990 r |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz