sobota, 25 czerwca 2011

MTV odświeża swoje logo

Największa telewizja muzyczna po 29 latach postanowiła odświeżyć swoje logo.
Już po raz drugi w ciągu ostatnich dwóch lat spece z MTV zaprali się za redesigne symbolu głównego oraz ośmiu stacji tematycznych.



Logo zmieniło się jak i zmienili się amerykanie, zrobiło się szersze niż wyższe:)
Ale koniec żartów. Koncern chciał ujednolicić już swoje marki na początku 2010 roku.


Jednak chyba dorósł do tego że i przejęte ostatnimi czasu stacje takie jak VH1 tez można włączyć pod swoje marki więc dlatego teraz podeszli do tego tematu całościowo i wszystkie stacje ze swojego portfolio dostały nowe logo.


Teraz wszystkie stacje posiadają swój kolor. 
Na początku kiedy logo stacji MTV zostało zaprojektowane przez Franka Olinsky z założenia brend nie miał ustalonych kolorów. Argumentowano to tym iż muzyka ciągle się zmienia więc nie ma co "usztywniać" jej przekazu za pomocą narzuconej kolorystyki. 
Najważniejsze aby symbol posiadał swoje kształty które wyraźnie i bardzo dokładnie zostały opisane w księdze identyfikacji a to z czego będzie zrobiona oraz w jakim kolorze nie było ważne.





Teraz dodatkowo telewizja reklamuje się za pomocą metody W. Olinsa która wykorzystywana jest do pokazywania osobowości marek. Markę traktuje się jak człowieka którego opisuje się za pomocą słów skojarzeń. Takie podejście można zobaczyć poniżej.


Dobrze że koncern ujednolicił swoje stacje a dodatkowo za pomocą skojażeń pokazuje (wskazuje) swoim potencjalnym odbiorcom gdzie mogą znaleźć dla siebie rytmy które graja w ich sercach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz